Ett konstigt ljus...

... uppenbarade sig utanför mina fönster igår... Genom de svarta, solkiga sk. gluggarna kunde jag se att de hände något utanför... Nyfiken öppnade jag dörren och döm om min förvåning! Klarblå himmel och sol! Självklart slängde jag allt jag hade för händerna (dvs. zappandet på tv:n) och kastade mig i solstolen. Där satt/låg jag i den underbara vårsolen några timmar innan mitt ansikte (som nu var kräftrött) sa ifrån.

Idag är det samma konstiga ljus om än inte lika starkt... Den där gula starka lampan har ännu inte hittat till min baksida och värmt upp den. Jag slog upp mina blå i morse med en snilleblixt! Det är dags att putsa fönster!!!

1 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) 20 april 2008 kl. 17:17  

Har du tråkigt får du gärna komma hit och putsa min också...

Om mig

"En Zahir kan först vara ett intresse som går överstyr, en tanke som man inte kan släppa, det kan vara sin förlorade tonårskärlek eller egentligen vilken vurm som helst. Oavsett var din Zahir är (alla har naturligtvis en) är det upp till dig själv att förverkliga, eller göra dig av med den, eller försöka gå vidare..." Zahir... (arabiska) betyder "synlig, närvarande och omöjlig att inte lägga märke till. Det syftar på något eller någon som upptar alla ens tankar utan att man kan koncentrera sig på någonting annat".

Just nu läser jag...

Just nu läser jag...
Tärningsspelaren

och nästa på listan är:

och nästa på listan är:
Ängelns lek