Afghanen...

... är i det här fallet ingen hund utan ett X.

X:et var och hälsade på mig för ett tag sedan. Jag var nervös i flera veckor innan han kom... Men så kom han och det kändes precis som när vi var tillsammans för en sisådär 8 år sedan. Han kom i sin uniform och jag smälte i hans gröna armar. Skägget hans var mjukt och han luktade lika gott som han alltid har gjort. Trots att det var 5 år sedan vi sågs hittade vi varandra direkt. Helgen gick för fort och han åkte hem. Lägenheten blev tom... tommare än på länge!

0 kommentarer:

Om mig

"En Zahir kan först vara ett intresse som går överstyr, en tanke som man inte kan släppa, det kan vara sin förlorade tonårskärlek eller egentligen vilken vurm som helst. Oavsett var din Zahir är (alla har naturligtvis en) är det upp till dig själv att förverkliga, eller göra dig av med den, eller försöka gå vidare..." Zahir... (arabiska) betyder "synlig, närvarande och omöjlig att inte lägga märke till. Det syftar på något eller någon som upptar alla ens tankar utan att man kan koncentrera sig på någonting annat".

Just nu läser jag...

Just nu läser jag...
Tärningsspelaren

och nästa på listan är:

och nästa på listan är:
Ängelns lek