Vårskönt pocketbyte

Äntligen är det dags för det vårsköna pocketbytet!

För att underlätta för min hemliga vän, finns här lite ledtrådar...

* Vilken genre håller du dig helst till då du läser?
Deckare, verklighetsbaserade böcker

* Favoritförfattare?
Har läst de flesta titlarna av Paulo Coelho. Annars gillar jag Roslund & Hellström och Björn Hellberg

* Läser du på andra språk än svenska? Vilka?
Engelska går bra

* Lyssnar du på böcker? Vilket format, i så fall?
Jag lyssnar när jag kör bil. Cd-format

* Samlar du på böcker av någon särskild författare?
Just nu har jag inte plats att samla på böcker alls. Men jag älskar böcker! Av alla de slag...

* Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger? I så fall, var?
Ja här på min blogg finns det jag nyligen läst, en påbörjad lista om vad jag läst tidigare. Det finns också en lista på vad jag skulle vilja läsa.

* Vad är du ute efter, då du läser? (Bildning, äventyr, romantik, hjärngymnastik, nya erfarenheter..? Försök att berätta!)
Gärna bildning men framförallt spänning!

* Finns det någon genre eller författare som du undviker? Vilken?
Chic-litt... För smörigt...

* Finns det någon genre eller författare som du gärna vill prova på, men inte kommit dig för? Vilken?
Borde läsa fler ungdomsböcker, då jag är lärare...

* Vad gör du helst på fritiden?
Förutom att läsa, pärlar jag, dvs. gör egna smycken. Jag spelar tvärflöjt och piano när tillfälle ges. Det blir nog en hel del tv tyvärr... Mitt stora intresse är just nu också bugg...

* Samlar du på något?
Pärlor...

* Favoritfärg?
Turkos

* Teve-serier som du uppskattar?
"Halv-åtta hos mig" älskar jag! Annars sjukhus- och polisserier

* Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar du bäst?
Gillar spänning...

* Föredrar du te eller kaffe? Vilken smak?
Dricker inte kaffe, men te är gott. Gärna starkare

* Vilket slags godis tycker du bäst om?
Choklad, marsipan, surt

* Stjärntecken?
Jungfru

* Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket som ska föra tankarna till våren?
Plantor, frön...

* Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett vårskönt paket?
Pärlor

* Eventuella allergier eller födoämnesval (vegan, t.ex.)?
Ingen skickar väl en katt...

Det var väl allt skulle jag tro... Behöver du mer hjälp, fråga....

1 kommentarer:

Anonym 13 april 2010 kl. 13:30  

Bra. Då vet jag lite mer...

Om mig

"En Zahir kan först vara ett intresse som går överstyr, en tanke som man inte kan släppa, det kan vara sin förlorade tonårskärlek eller egentligen vilken vurm som helst. Oavsett var din Zahir är (alla har naturligtvis en) är det upp till dig själv att förverkliga, eller göra dig av med den, eller försöka gå vidare..." Zahir... (arabiska) betyder "synlig, närvarande och omöjlig att inte lägga märke till. Det syftar på något eller någon som upptar alla ens tankar utan att man kan koncentrera sig på någonting annat".

Just nu läser jag...

Just nu läser jag...
Tärningsspelaren

och nästa på listan är:

och nästa på listan är:
Ängelns lek

Besökare