Gå och lägg dig!

Varför går jag inte och lägger mig i tid? Nu ligger jag bara här och kan inte sova, grubblandes på livet...

Vad vill jag? Vad gör jag? Varför gör jag saker? För vems skull? Samma frågor återkommer och de enda svaren jag kommer fram till är att jag vill vara lycklig. Jag vill göra saker som jag tycker är roliga, som jag uppskattar att göra, som får mig glad. Men om mina handlingar sårar andra, får jag då fortfarande utföra dessa?

Jag har kommit fram till att min rastlösa själ, dvs. jag, behöver förändring! Så här kan jag inte ha det! Frågan är bara vilken förändring och om jag vågar ta konsekvenserna...

Det kommer att bli en lång natt...

Published with Blogger-droid v1.4.7

0 kommentarer:

Om mig

"En Zahir kan först vara ett intresse som går överstyr, en tanke som man inte kan släppa, det kan vara sin förlorade tonårskärlek eller egentligen vilken vurm som helst. Oavsett var din Zahir är (alla har naturligtvis en) är det upp till dig själv att förverkliga, eller göra dig av med den, eller försöka gå vidare..." Zahir... (arabiska) betyder "synlig, närvarande och omöjlig att inte lägga märke till. Det syftar på något eller någon som upptar alla ens tankar utan att man kan koncentrera sig på någonting annat".

Just nu läser jag...

Just nu läser jag...
Tärningsspelaren

och nästa på listan är:

och nästa på listan är:
Ängelns lek

Besökare