Nyår 2009

Så var det dags för årets sista fest. På inbjudan stod det att jag också skulle fira min 30-års dag. Men för mig var det mer en nyårsfest så det är vad jag kallar den!

Miss E:s Grefve hade vänligheten att hjälpa mig att planera och tillaga en utsökt måltid.

Välkomstdrink: Bärdrink (frysta blåbär och hallon, vodka, jordgubssaft)
Förrätt: Räkbakelse (tre lager med Grefvegjord majonäs, äggröra och massor av räkor)
Huvudrätt: Rådjurssadel med potatishalvor, rotfrukter och chokladsås
Efterrätt: Blåbärssorbet och chokladsoppa toppad me physalis

Efter tävling och prisutdelning släpptes drinklistan fri. Drinkar blandades och tillbehör skvätte på väggarna. De flesta drack allt vad de förmådde och såg ut att ha trevligt.





Någon minut i 12 gick vi ut för att skåla in det nya året.


Vi drog oss tillslut in i värmen igen och firade med fler drinkar och dans framför en varm, sprakande brasa. Till och med Elvis besökte oss en stund. Natten lång höll vi i gång och vi sov länge årets första dag.

0 kommentarer:

Om mig

"En Zahir kan först vara ett intresse som går överstyr, en tanke som man inte kan släppa, det kan vara sin förlorade tonårskärlek eller egentligen vilken vurm som helst. Oavsett var din Zahir är (alla har naturligtvis en) är det upp till dig själv att förverkliga, eller göra dig av med den, eller försöka gå vidare..." Zahir... (arabiska) betyder "synlig, närvarande och omöjlig att inte lägga märke till. Det syftar på något eller någon som upptar alla ens tankar utan att man kan koncentrera sig på någonting annat".

Just nu läser jag...

Just nu läser jag...
Tärningsspelaren

och nästa på listan är:

och nästa på listan är:
Ängelns lek